Астрономія за 11 клас

Название |Меркурій |Венера |Земля |Марс — |Розташування |0,39 а.є. від |0,72 |5,5 |1,52 — | |Сонця — | — | |Середня щільність |5,5*10 000кг/куб.|5,2 |5,5 |3,9 — | |м. — | — | |Особливості |Рух навколо |У якому напрямі |Рух |Рух — |руху |Сонця і своєю |зворотному |навколо Солнца|вокруг Сонця| — |осі щодо одного |напрямку |і своєю осі, |і своєю осі в| — |напрямі |свого руху |нахил земной|одном… Читати ще >

Астрономія за 11 клас (реферат, курсова, диплом, контрольна)

Відповіді до зачёту по астрономии.

1) Астрономія вивчає рух небесних тіл, їх природу, происхождение.

2) Всесвіт — частина матеріального світу, яка доступна дослідженню астрономічними засобами, відповідними досягнутому рівню розвитку науки. Також це весь існуючий матеріальний світ, безмежний у часу й просторі і різноманітний за формами, які приймає матерія у свого розвитку. Всесвіт — усе те, що є. Всесвіт — усе те, що бачимо з допомогою приборов.

3) Раніше сузір'ями називали пласку частина небесної сфери, через яку розміщені зірки. Зараз сузір'ями називають конус (не кругової), куди входить усе, що всередині него.

4) Нині все небо умовно поділено на 88 ділянок, мають суворо визначені кордону — созвездия.

5) Сузір'я: Велика і Мала Ведмедиця, Кассіопея, Ліра, Лебєдь, Пегас, Андромеда, Оріон, Телець, Візничий, Близнюки, Малий бізнес і Великий Пес, Волоплас, Діва, Лев.

6) Небесна сфера — уявна сфера як завгодно великого радіуса, в центрі якою очей наблюдателя.

7) Як становлять зоряні карти: o сферу розрізають на тонкі смужки, і потім відбивають в площині. o знаходять кут, відкладений від точки весняного рівнодення, і з'єднують з центром Вселенной.

9) Бачимо добове обертання небесної сфери (приміром із сходу на захід) — позірна явище, що відбиває дійсне обертання земної кулі навколо осі (із Заходу на восток).

11) Вісь світу — вісь небесної сферы.

12) Якщо за Полярну зірку (сузір'я Малої Медведицы) провести лінію, паралельну осі Землі - це і буде північний полюс Земли.

13) Істинний полудень — момент верхньої кульмінації центру сонця. Верхня кульмінація — найбільша висота, що досягається в останній момент проходження світила через небесний меридиан.

14) Справжні сонячні добу — проміжок часу між двома послідовними однойменними кульмінаціями центру солнца.

15) Тривалість істинних сонячних діб іншого однаковою на рік (через нерівномірного руху Сонця по екліптиці і його нахилу до небесному екватору). Тож у повсякденні використовуються не істинні, а середня сонячна доба, тривалість яких прийнята постоянной.

16) Всесвітнє час — середнє час на нульовий гринвічському меридиане.

17) Поясний час — його центрального меридіана. Кожен годинниковий пояс простирається по довготі на 15є чи 1 годину (всього 24 пояса).

18) Рассчет поясного часу: Tn=T0+n; де Tn — поясний час; T0 — всесвітній час. Tn-T?=n-?; де T? — місцевий годинник;? — географічна долгота.

19) На території РФ з 19 січня 1992 встановлений такий порядок обчислення часу: до поясного часу додається 1 годину; щорічно стрілки годин переводяться одну годину уперед, у останню неділю березня, у 2 години ночі, а останню неділю вересня (в 3 години ночі) стрілки годин переводяться одну годину тому. Отже, літній час ми попереду поясного на 2 години. Літній час не порушує звичний ритм життя, але дозволяє істотно заощаджувати електроенергію, расходуемую на освещение.

20) Московське час — місцевий годинник у Києві Росії, яка перебуває у другому годинному поясі. Воно рекомендовано як єдине час для РФ.

21) Тропічний рік — проміжок часу між двома послідовними прохождениями Сонця через точку весняного рівнодення, що становить 365 діб 5 годин 48 хвилин 46 секунд.

22) Сонячний календар — рахунок тривалих проміжків часу, пов’язаних із зміною сезонів року. Упорядкування календаря утруднено тим, що тривалість тропічного року непорівнянна з тривалістю суток.

23) У юліанському календарі (старий стиль, введений 46 року е. Юлієм Цезарем) середня тривалість року становитиме 365,25 діб: 3 роки містили по 365 діб, а високосний — 366. Цей календар довші тропічного — за кожні 400 років відмінність сягає 3 діб. Накопичене розбіжність було ліквідовано, як у 1582 тато Григорій Тринадцятий запровадив новий стиль (григоріанський календар). Через війну проведеної реформи 5 жовтня 1582 року став 15-му жовтня. Роки типу 1700, 1800, 1900, 2000 вирішили вважати простими, а чи не високосними. Виключаючи роки цього, й інші, номери яких діляться на виборах 4, вважають високосними. Помилка один одну добу нагромаджується в григоріанському календарі (в якому тривалість року становить 365,2425 діб) за 3300 лет.

25) Зірки — світні газові (плазмові) кулі, подібні сонцю. Утворюються з газово-пылевой середовища (водень і гелій) внаслідок гравітаційної конденсации.

26) Відмінність зірки від планети у тому, що планета («блукаюча») світиться відбитим сонячним світлом, а зірка випромінює цей світ (самоизлучающееся зоряне тело).

27) У астрономію давнини було покладено поділ світу на частини: земну і небесну. Думали, що є «твердь небесна», до котрої я прикріплено зірки, а Землю приймали за нерухомий центр світобудови. Ставлення до центральному становищі Землі у Всесвіті згодом було належить вченими Стародавню Грецію основою геоцентрических систем світу. Аристотель (384−322 гг. до н.е; грецький філософ) зазначав, якби Земля рухалася, це рух можна було виявити зі зміни становища зірок на небі. Клавдій Птолемей (2-ой століття е.; александрійський астроном) розробив геоцентричну систему світу, відповідно до якої навколо нерухомій Землі рухаються Місяць, Меркурій, Венера, Сонце, Марс, Юпітер, Сатурн і «сфера нерухомих зірок». Відповідно до вченню Миколи Коперника (1473−1543; польський астроном), у центрі світу перебуває Земля, а Сонце. Навколо Землі рухається лише Місяць. Земля звертається навколо Сонця і обертається навколо своєї осі. На дуже великому відстані від поверхні Сонця Коперник помістив «сферу нерухомих зірок». Ця системі поставлено назва геліоцентричної. Джордано Бруно (1548−1600; італійський філософ), розвиваючи вчення Коперника стверджував, що у Всесвіті немає не може бути центру, що Сонце — це тільки центр Сонячної системи. Він висловив здогад у тому, що зірки — таку ж сонця, чим наші, причому навколо незліченних зірок рухаються планети, на багатьох із них існує розумна життя. У 1609 року Галілео Галілей (1564−1642) вперше направив на небо телескоп і зробив відкриття, які підтверджують вчення Коперника: на Місяці він побачив гори, відкрив чотири супутника Юпітера, виявив фази Венери, відкрив плями на Сонце, встановив, що різним небесним тілах властиво осьове обертання. Нарешті, то побачив, що Чумацький Шлях — це безліч слабких зірок, не помітних неозброєним оком. Отже, Всесвіт значно грандіозніша, ніж думали раніше, і наївно припускати, що за добу робить повний оборот навколо маленькій Землі. У Австрії Йоганн Кеплер (1571−1630) розвинув вчення Коперника, відкривши закони руху планет. У Великобританії Ісаак Ньютон (1643−1727) опублікував свою знамениту закон всесвітнього тяжіння. У Росії її вчення Коперника сміливо підтримував М. В. Ломоносов (1711−1765), котра відкрила атмосферу на Венері, захищав ідею множинності населених миров.

28) Микола Коперник (1473 — 1543) жив у Польщі. Запропонував свою систему світу, відповідно до якої центрі світу перебуває Земля, а Сонце. Навколо Землі ж обертається лише Місяць, а Земля є вже третьою планетою від поверхні Сонця і обертається навколо неї і своєю осі. Запропонована їм система називається геліоцентричної. Але Коперник як дав правильну схему будівлі сонячної системи, а й визначив відносні відстані (в одиницях відстані Землі від поверхні Сонця) планет від поверхні Сонця і обчислив період їх звернення навколо неї. Галілео Галілей (1564 — 1642) італієць. Наочно підтвердив вчення Коперника. Виявивши на Місяці гори, встановив, що місячна поверхню вже під що свідчить подібна до земної. Він також відкрив 4 супутника Юпітера; виявив, що Венера подібно Місяці змінює свої фази (отже, вона є кулястим тілом, яке світить відбитим сонячним світлом); встановив, що Сонце обертається навколо своєї осі, і навіть виявив ньому плями. Нарешті, то побачив, що Чумацький Шлях — це безліч слабких зірок, не помітних неозброєним оком. Дані відкриття дозволили йому підтвердити вчення Коперника, і навіть стверджувати, що Всесвіт набагато більше, чому це уявлялося раніше. Михайло Ломоносов (1711 — 1765) — підтримував вчення Коперника, відкрив атмосферу на Венері, захищав ідею множинності населених світів. Йоганн Кеплер — австрієць (1571 — 1630) відкрив 3 основних закони руху планет: o Орбіта кожної планети є еліпс, у одному з фокусів якого находится.

Сонце. o Радиус—вектор планети в рівні інтервали часу описує рівні площі. o Квадрати сидеричних періодів звернення двох планет ставляться як куби великих полуосей їх орбит.

29) Визначення відстані до тіл та його розміри. Для визначення відстані до тіл використовується метод параллакса: у тому, щоб отримати відстань до якогось тіла, потрібно виміряти відстань до будь-якої доступною точки (її називають базисом в межах Сонячної системи для неї приймають екваторіальний радіус Землі), кут, під яких від знаходиться в обрії світила було б видно базис, називається горизонтальним екваторіальним параллаксом, коли він знайдено, то відстань равно:

D=R/sin p R — базис, p — горизонтальний паралакс світила Радіолокаційний метод у тому, що у світило посилають короткочасний імпульс, приймають отражённый сигнал і вимірюють час. (1а.е.=149 597 868км). Метод лазерної локації аналогічний радиолокационному, але набагато точніше. Визначення розмірів тіл Сонячної системи здійснюється з допомогою виміром кута, під яких вони видно з Землі та відстані до світил, так виходить лінійний радиус:

R=D*sin р R — базис, p — горизонтальний паралакс светила.

30) Закони Кеплера: 1) Орбіта кожної планети є еліпс, у одному з фокусів якого перебуває Сонце. 2) Радиус—вектор планети в рівні інтервали часу описує рівні площі. 3) Квадрати сидеричних періодів звернення двох планет ставляться як куби великих полуосей їх орбит.

31) Земля: o Розміри: Rср. = 6371 км. o Середня щільність = 5,5*1000 кг/куб.м. o Форма: еліпс, екваторіальний радіус > полярного радіуса. o Кут нахилу осі: 66 градусів 34 хвилини. o Особливості руху: нахил земної осі до площині орбіти. Збереження напрями осі у просторі. o Орбіта: еліптична навколо Сонця, близька до окружности.

32) Сонячні і місячні затемнення: Коли Місяць при своєму русі навколо Землі в цілому або частково заступає Сонце, відбуваються сонячні затемнення. Повне затемнення можливо, що видимі діаметри відвідин Місяця й Сонця майже однакові. Часткові затемнення відбуваються коли місячний диск в повному обсязі заступає собою диск Сонця, соціальній та районах місячної напівтіні. Коли на своєму шляху навколо Землі Місяць потрапляє у в конус земної тіні відбувається повне місячне затемнення. Якщо ж у тінь занурюється лише деякі з Місяця, відбувається часткове місячне затемнення. Затемнення повторюються через певні часові відтинки, звані саросом (пояснюється закономірностями рухається Місяця), вона становить приблизно 18 років 11 днів. Протягом кожного сароса відбувається 42 сонячних і 28 місячних. Проте повні сонячні затемнення у цій точці земної поверхні спостерігаються не частіше десь у 200—300 лет.

33) Місяць: o Розміри: лінійний діаметр приблизно дорівнює 3476 км. o Вік: приблизно 4 млрд. років o Будова: кора — 60 км., мантія -1000 км., ядро -750 км. o Світність: не самосветящееся тіло, світить отражённым сонячним світлом. o До Землі: 384 400 км. o Особливості поверхні: протягом місячних діб температура лежить на поверхні змінюється приблизно за 300К, o На поверхні також є моря (30%), материки (70%) і кільцеві кратери (діаметром 1 — 200 км.) o Механічні властивості грунту: переважають породи, схожі на земні базальты, тугоплавкі метали, і навіть Si, Fe, Cu, Mg, Al. o Зміна поверхні згодом: давно завершилася епоха активного вулканізму, зменшилася інтенсивність метеоритної бомбардування, хоч і нині мають місце лунотрясения. Та загалом протягом останніх 2—3 млрд. років поверхню майже змінилася. o Особливості руху: Місяць огинається коло Землі та своєї осі, унаслідок чого вона повёрнута до Землі завжди одним півкулею. o Порівняння з розмірами Землі: вчетверо менше земного радіуса й у 81 разів менша маси. o Подвійна планета: по еліптичної орбіті навколо Сонця рухається загальний центр мас системи «Земля — Місяць», які перебувають всередині Землі. Тому неї часто називають «подвійний планетою». o Сила тяжкості на Місяці: 0,16g.

34) Планети земної группы:

|Название |Меркурій |Венера |Земля |Марс | |Розташування |0,39 а.є. від |0,72 |5,5 |1,52 | | |Сонця | | | | |Середня щільність |5,5*10 000кг/куб.|5,2 |5,5 |3,9 | | |м. | | | | |Особливості |Рух навколо |У якому напрямі |Рух |Рух | |руху |Сонця і своєю |зворотному |навколо Солнца|вокруг Сонця| | |осі щодо одного |напрямку |і своєю осі, |і своєю осі в| | |напрямі |свого руху |нахил земной|одном | | | |навколо Сонця і |осі до |напрямі | | | |приблизно 243 |площині | | | | |разу повільніше |орбіти. | | | | |Землі |Збереження | | | | | |напрями | | | | | |осі в | | | | | |просторі.| | |Супутники |Ні |немає |1 — Місяць |2 — Фобос, | | | | | |Деймос | |Кут нахилу осі |89 грн. |-86,6 |66,5 |65,5 | |Порівняння диаметра|Примерно 0,3 D |Приблизно 0,9 D |1/1 |Приблизно 0,5D| |з земним |Землі |Землі | |Землі | |Наявність |а)Следы |а)Очень щільна |а) Щільна |а) | |а)атмосферы б) воды|б)нет |б) |б) як |Розріджена | |у житті | | |поверхностных|б) | | | | |вод, |предположител| | | | |льодовиків, |ьно як | | | | |підземних вод|ледников | | | | | | | |Температури | |500К | | | |Особливості |Поверхня |Найбільш гладка |Наявність |Наявність | |поверхонь |справляє враження |поверхню з |материків і |кратерів, | | |місячну, велике |всіх планет |океанів |морів, | | |кол—во кратеров,|земной групи. | |континентів, | | |є й моря |Також наявність | |і навіть | | |і протяжні |кратерів, і навіть| |гірські ущелини| | |гірські уступи |великих гірських | |і каньйони, | | | |уступів | |великі | | | | | |гірські конусы|.

35) Планеты—гиганты:

|Назва |Юпітер |Сатурн |Уран |Нептун | |Розташування |5,20 а.є. від |9.54 |19.19 |30.07 | | |Сонця | | | | |Середня щільність |1.3*1000 кг/куб. |0,7 |1,4 |1,6 | | |м. | | | | |Особливості движения|Очень швидке |Дуже швидке |Дуже |Дуже швидке | | |обертання навколо |обертання |швидке |обертання навколо| | |Сонця і своєю |навколо Сонця |обертання |Сонця і своєю | | |осі щодо одного |і своєю осі в |навколо |осі щодо одного | | |напрямі |одному |Сонця і |напрямі | | | |напрямі |своєї осі в | | | | | |різному | | | | | |напрямі | | |Супутники |16 :Іо, Європа, |17 Тафія, |16 Миранда… |8 Тритон… | | |Ганімед, |Мимас, Титан | | | | |Каллісто… | | | | |Кут нахилу осі |87 градусів |63,5 |-8 |61 | |Порівняння діаметра з| Приблизно 10,9 D |Приблизно 9,1 D|Примерно 3,9|Примерно 3,8 D | |земним |Землі |Землі |D Землі |Землі | |Наявність радиационных|Простирается на |Існування |Существовани|Существование | |поясів |2,5 млн. км. | |е | | | |(магнітне полі | | | | | |планети | | | | | |уловлює | | | | | |які летять від поверхні Сонця| | | | | |заряджені | | | | | |частки, які | | | | | |утворюють навколо | | | | | |планети пояса | | | | | |частинок високої | | | | | |енергії) | | | | |Наявність кілець та його |Не суцільні |наявність кілець |наявність |наявність кілець | |особливості |кільця завтовшки | |кілець | | | |до 1 км., | | | | | |простираються над | | | | | |хмарним шаром | | | | | |планети на 60 000| | | | | |км., складаються з | | | | | |частинок і брил. | | | |.

36) Дрібні небесні тела.

| |Астероїди |Метеорити |Комети |Метеори | |Сутність |Мала планета |Роздрібнені | |Явище спалахи | | | |астероїди | |невеликого | | | | | |космічного | | | | | |(метеоритного) | | | | | |тіла | |Будова |Fe, Ni, Mg, а |Fe, Ni, Mg |Голова, ядро |Збігаються й по | | |зустрічалися з більш | |(суміш |будовою з | | |складні | |замёрзших |кометами | | |органічні | |газів: | | | |вешества, | |аміак, | | | |засновані на | |метан, | | | |вуглеці | |азот…), хвіст| | | | | |(розріджений | | | | | |речовина, | | | | | |пил, | | | | | |металеві| | | | | |частки) | | |Особливості |Рухаються навколо |У результаті |Орбіти — |Рухаються по | |руху |Сонця таку ж |тяжіння |сильно |орбітам старих, | | |бік, як і |планет, |витягнуті |разрушившихся | | |великі планети, |астероїди |еліпси, |комет | | |мають великі |змінюють орбиту,|близко | | | |эксцентриситеты |зіштовхуються, |підходять, а | | | | |дробляться, і со|затем | | | | |часом |видаляються на | | | | |випадають на |сотні тисяч | | | | |поверхню |а.є. | | | | |планети | | | |Назви |(загалом понад |(выпадшие на |Галлея, Энке…| | | |5500) але з |Землю): | | | | |встановленими |Тунгуський, | |НЕМАЄ | | |орбітами: |Сихотэ-Алински| | | | |Ломоносов, |і… | | | | |Естонія, | | | | | |Югославія, | | | | | |Цинциннаті… | | | | | |(також вони теж мають | | | | | |номери) | | | | |Розміри |Кілька |До 200 000т. |До 0,0001 |Завбільшки з | | |десятків км. | |маси Землі |горошину | | |Мала маса | | | | |Походження |Ядра колишніх |Роздрібнені | |Осколки | | |короткопериодичны|астероиды | |разрушившихся | | |x планет | | |комет | |Вплив на Землю|При їх роздрібненні |Випадання в |Можливо |Вхід і руйнування| | |можливі |вигляді |зіткнення |у атмосфері | | |метеоритні |метеоритних |Землі з | | | |дощі, і навіть |дощів, при |головою | | | |небезпека |падінні |комети | | | |сутички з |найбільш |(можливо — | | | |великими |великих |Тунгуський | | | |астероїдами |утворюється |метеорит) | | | | |ударна хвиля | | | | | |і кратери | | | |Способи изучения|При допомоги |З допомогою |З допомогою |Візуальний, | | |обсерваторій і |збору |обсерваторий,|фотографический, | | |безпілотних |метеоритного |ні з |радіолокаційний | | |космічних |речовини |допомогою | | | |кораблів | |спеціально | | | | | |запущених | | | | | |космічних | | | | | |апаратів | |.

37) Особливості будівлі Сонячної системи. Навколо Сонця наступному порядку розташовуються планети земної группы:

Меркурий, Венера, Земля, Марс.

Далі йде пояс астероїдів. Далі у порядку розташовуються планеты-гиганты:

Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун. Далі усіх знаходиться Плутон, котрий за розмірам скоріш може бути отнесён до планет земної групи (менше Землі), але оскільки перебуває у значній відстані, то ми не то, можливо отнесён до жодної з перелічених вище груп. З іншого боку, в Сонячну систему присутні комети (обертові навколо Сонця по сильно витягнутої еліптичної орбіті) й окремі астероиды.

38) Сонце — зірка o Особливості: безперервна термоядерна реакція o Розміри: лінійний діаметр = 1,39*106 км. o Маса: 2*1030 кг o Світність: 3,8*1026 Вт. (повна енергія, випромінювана Сонцем в одиницю часу, помножена на відстань від Землі до Сонця) Активність — комплекс нестаціонарних утворень у атмосфері Сонця (плями, смолоскипи, протуберанці, спалахи…) o Цикли активності: приблизно 11 років o Щодо хімічного складу речовини: порядку 70 хімічний елементів, самі распространённые — водень (70% від безлічі) і гелій (понад 34% від безлічі) o Фізичне стан речовини: основне стан — плазма o Джерела енергії: термоядерні реакції, внаслідок перетворення водню в гелій виділяється дуже багато енергії o Будова: o Плями: мінливі, мінливі деталі Фотосфери, існуючі від кількох основних днів за кілька місяців. Діаметром досягають кількох тисяч км., складаються з ядра й напівтіні, є конічну вирву глибиною приблизно 300 — 400 км. o Протуберанці: гігантські яскраві виступи чи арки, хіба що які спираються на хромосферу і врывающиеся в сонячну корону. o Спалахи: вибухові процеси, які звільняють енергію магнітного поля сонячних плям; тривають від 5 хв. за кілька годинників та охоплюють за кілька десятків кв. км., супроводжуються ультрафіолетовим, рентгеновым і радиоизлучением o Будова і склад атмосфери: 1) Фотосфера: нижній шар завтовшки 300 — 400 км., щільністю порядку 10^- 4 кг./куб.м., температура близька до 6000К 2) Хромосфера: простирається до висоти 10 — 14 км., температура принаймні піднесення підвищується від 5*10^3К до 5*10^4К o Корона: має відстань кількох сонячних радіусів від края.

Сонця, температура приблизно дорівнює 6000К, дуже високий ступінь ионизации.

39) Поняття звёздной величині. Звёздная величина характеризує блиск зірки, тобто. освещённость, яку вона створює Землі. Абсолютні звёздные величини — звёздные величини, які мали б зірки, якби перебували на рівній відстані. Видима звёздная величина — звёздная величина, що спостерігається без обліку відмінностей у расстоянии.

40) Ефект Доплера, червоне усунення. Лінії в спектрі джерела, яке до спостерігачеві, зміщено до фіолетовому кінцю спектра, а лінії в спектрі удаляющегося джерела — до красному.

41) Зірки. o Колір і температура: жовтий — 6000К, червоний — 3000 — 4000К, білі - 104 — 2*104, голубовато—белые — 3*104 — 5*105 в інфрачервоному спектрі - менш 2000К o Щодо хімічного складу: самі распространённые — водень і гелій. o Середня щільність: у гигантов-чрезвычайно мала — 10^-3 кг/куб.м., у карликів — вкрай велика: до.

10^11кг/куб.м. o Розміри: гіганти вдесятеро перевершують радіус Сонця, близькі за величиною до Сонцю менше його — карлики. o До зірок: використовується метод параллакса, використовуючи в базисі середній радіус земної орбіти. Кут Пі, під яких із зірки було б видно радіус земної орбіти, розташований під 90 — щороку паралакс. r=a/sin Пі, а — середній радіус земної орбіти o До зірки, однакову 1 секунді = 1 парсек (206 265а.е.) Подвійні зірки — зірки, пов’язані силами тяжіння навколо загального центру мас. Нові й наднові зірки — зірки, які мають різко зріс блиск, наднові - що зірки, при найпотужніших вибухи речовина розлітається зі швидкістю до 7000км/с, залишки оболонок видно довгий час в вигляді туманностей Пульсари — быстровращающиеся занадто щільні зірки, радіусом до 10 км, а маси близькі до масі Солнца.

42) Чорна діра. У процесі необмеженого стискування (у процесі формування зірки) зірка може перетворитися на чорну діру, тобто. область, яка внаслідок потужного поля тяжіння не випускає межі зірки ніяке излучение.

43) Галактики. o Види: Еліптичні - еліпси різних ж розмірів та ступенів стискування, найбільш прості структурою, розподіл зірок у яких рівномірно убуває від центру, майже немає пилу й газа.

Спиральные — самі численні галактики.

Неправильные — не виявляють закономірностей у своєму будову. Взаємодіючі - близько розташовані, іноді хіба що проникаючі один у друга чи пов’язані мостами з світної матерії. o Назви: Туманність Андромеди, Численне й Мале Магелановы Хмари… o Розміри визначаються по формуле:

D=rd/206 265 де D (парсек)—линейный діаметр, r (парсек) — відстань до галактики, d (секунди дуги) — кутовий діаметр. o Маси визначаються наступним образом:

M=Rv2/G (на закон всесвітнього тяжіння) де М — маса ядра галактики, v — лінійна швидкість обертання Маса ж всієї галактики на один-два порядку більше маси її ядра. o Вік: приблизно 1,5*1010 років o Склад: зірки, звёздные скупчення, подвійні і кратні зірки, туманності, межзвёздный на газ і пил. o Кількість входять до складу зірок: з нашого, наприклад, порядку триллиона.

(1012). o Будова: більшість зірок і дифузійної матерії має линзообразный обсяг, у центрі галактики перебуває ядро. o Рух галактик та їх складових: обертання галактики і зірок навколо центральній області, причому з видаленням від центру змінюється угловая.

(убуває) і лінійна (зростає до MAX і далі починає убувати) скорость.

45) Метагалактики. Великомасштабна структура: всесвіт має ячеистую структуру, в осередках перебувають галактики, та його речовина розподілено практично рівномірно. Розширення метагалактики: проявляється лише на рівні скупчень і сверхскоплений галактик і становить взаємне видалення всіх галактик, притому, не існує центру, від якої розбігаються галактики.

46) Теорія великого вибуху. Вважається, що розширення метагалактики може бути викликано колосальним вибухом речовини, що володів величезної температурою і щільністю, ця теорія називається теорії великого взрыва.

47) Походження зірок і хім. элементов.

Звёзды творяться у ході еволюції галактик, внаслідок згущення хмар дифузійної матерії, що формувалися всередині галактик. Зірки перебувають у основному із хім. елементів, основними з яких є водень і гелий.

48) Еволюція зірок і хім. елементів. o Стадія стискування перетворення хмар дифузійної матерії в кулясте тіло на підвищення тиску і температури. o Стаціонарна стадія поступове вигоряння водню (більшу частину життя), перетворення гелію на більш важкі елементи, все більше нагрівання і перетворення на стаціонарного сверхгиганта. o Останній етап у житті зірок залежить від своїх маси: якщо зірка розміром із наше Сонце, але масою в 1−2 рази більше, то верхні верстви згодом залишають ядро, залишаючи «білі карлики», що згодом потухают.

Якщо зірка вдвічі перевищують масу Сонця, то вибухає як сверхновая.

49) Енергія зірок. Енергія зірок, подібно енергії Сонця залежить від безупинно що відбуваються всередині зірки термоядерних реакциях.

50) Вік галактик і зірок. Вік галактик оцінюється приблизно 1,5*1010 років, вік самих старих зірок оцінюється приблизно 1010 лет.

51) Походження планет. Основна ідея походження планет ось у чому: планети та його супутники утворилися з холодних твердих тіл, входили до складу туманності, колись окружавшей Солнце.

53) Одиниці виміру астрономічних величин та його значення. 1 а.є. = 149 600 000 км. Парсек 1пк = 206 265 а.е.

54) Вигляд сузір'їв змінюється внаслідок обертання Землі навколо своєї осі навколо Сонця. Тому в спостерігача з Землі змінюється кут зору созвездия.